Amagara Masya!

vad era och projektets pengar går till!
Amagara Masya är en trygg plats för 18 killar i olika åldrar. Men alla har en sak gemensamt - alla har varit gatubarn. Platsen är ett genomgångscenter där barnen får stanna tills dom kan gå vidare på egen hand elle tills dom hittar en seriös familj där dom kan bo och få kärlek i massor.
Till en början kollar centrat om pojken har eventuella släktningar som han kan bo hos men om inte det finns går sökningen om en familj ut i omgivningen.
Barnen får inte bara ett tryggt hem, dom får också undervisning, lek och en näst intill normal ungdom. Dom får också lära sig diska, tvätta och bädda sin egen säng.
När barnen är redo får de stöd och hjälp att börja skolan igen i någon av de närliggande skolorna.
Vad dina pengar går till!
era pengar går till hyra, el, löner till personalen. mat till alla barnen, filtar till natten, skolavgifter för en utbildning som kan ge en ljusare framtid.

En kille som heter Kansume från centrat har sagt såhär:
"Tidigare, då jag var på gatan, blev jag misshandlad av de äldre pojkarna. Personer från myndigheterna slog mig mycket med käppar. jag hade inte mat och kläder. Jag sov ute och kunde vara sjuk. på morgonen frös jag ofta. Jag har inte min pappa kvar och min mamma kunde inte ge mig någon hjälp eftersom hon var fattig. nu är jag glad och har allt hopp om att kunna bli en bättre person i framtiden"
Centrat är öppet - nu behöver vi din hjälp att driva det!

/Julia Kahlow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0