Människor som gör skillnad

När vi åkte till Erikshjälpen så undrade jag hur många människor eller om det var någora människor som jobbade frivilligt, tog tid från sitt eget liv, sin egen vardag, fritid för att komma och hjälpa. Som VET att det dom arbetar med GÖR skillnad. Det hjälper så ofantligt mycket.

På erkishjälpen finns 55 anställda och hela 250 frivilliga som jobbar för att dom själva vill. För att hjälpa till.

Jag själv beundrar det oerhört mycket. Att göra något för sin medmänniska, för personer på vår jord som inte har det lika bra. Som kämpar varje dag för att överleva och för saker vi har som en självklarhet.

För Erikshjälpens 250 frivilliga är den en självklarhet att hjälpa till. En självlklarhet att Försöka hjälpa till.
För även om man inte får ett helt land på fötter kan man få enstaka människor. Man kan få människor att klara sig själva att överleva. 
Det gör mer än vi tror, mer än vi kan ana.

Jag beundrar dem människorna starkt. Jag själv och dem andra i vår grupp har gått med, vi vill hjälpa till, vi har satt handligar i våra tankar. Gör det du med!


Mannen ovanför jobbar hos erikshjälpen frivilligt varannan tisdag annars är han pensionär. 
Han var väldigt trevlig och posetiv. En härlig vind i vardagen!

/ Hanna Daneshmir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0